FAQ's

Bestellen

-           Hoe kan ik bestellen bij WarmteBeheer?

- Bestellen van alle artikelen kan bij WarmteBeheer gemakkelijk online plaats vinden.

Stap 1: Selecteer het gewenst artikel, en klik op de oranje button “In winkelwagen”. Als u een cvketel met standaard installatie wilt, kunt u deze eenvoudig bij de door u gewenste cvketel bijbestellen als uw huidige situatie voldoet aan de drie genoemde voorwaarden ( de z.g. standaardinstallatiecheck’ ). U kunt ook een standaard installatie met dak-of muurdoorvoer bestellen.

Stap 2: U ziet nu het overzicht van uw winkelwagen. U kunt nu eventueel kiezen voor extra opties die worden aangegeven of voor “Ga verder met winkelen” wanneer u meer artikelen wilt bestellen. Als u geen andere artikelen wilt dan de geselecteerde artikelen, klikt u op de blauwe button of voor “Ga door naar afrekenen”.

Stap 3: Tijdens deze stap kunt u de gegevens van uw bestelling controleren.
U kunt hier het factuuradres en het afleveradres opgeven. Ons systeem gaat ervan uit dat het factuur- en afleveradres identiek zijn. Indien het afleveradres afwijkend is van het factuuradres, kunt u het vinkje uitzetten bij “Verzend naar het bovenstaande adres”.
U kunt een bestelling plaatsen zonder registratie. U kunt er tijdens deze stap ook voor kiezen om uw gegevens op te slaan door een account aan te maken. Vink in dat geval het vakje met “Maak een account aan” aan. Na registratie ontvangt u een e-mail met inloggegevens. U kunt dan uw persoonlijke gegevens beheren en bestellingen online nakijken.

Onder verzendmethode kunt u aangeven of het product op het opgegeven afleveradres afgeleverd dient te worden of dat u het product wenst af te halen. Ophalen is slechts mogelijk na telefonische afspraak met onze klantenservice . Afhalen kan in Maassluis, maar vaak ook op andere locaties in Nederland.

Bij de betaalmethode kunt u de gewenste betaalwijze selecteren.
Vervolgens wordt uw bestelling nogmaals weergegeven en kunt u nog eventuele wijzigingen aanbrengen.

Stap 4: Nadat u uw gegevens juist heeft ingevuld, kunt u desgewenst opmerkingen vermelden. Voordat u met behulp de oranje button kunt afrekenen, dient u een vinkje te zetten in het vakje dat aangeeft dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Door op “afrekenen” te drukken, plaatst u de bestelling en kunt u vervolgens betalen.

Stap 5: U kunt nu betalen met behulp van de door u geselecteerde betaalmethode.

Opmerkingen;

- Als online bestelling niet mocht lukken, kan bestellen van artikelen ook plaatsvinden via de klantenservice . U ontvangt in dat geval een emailbevestiging met de betaalgegevens.

- Als u een cvketel wenst met installatie, maar uw installatie voldoet niet aan de 3 genoemde criteria onder het kopje “standaardinstallatie check”, kunt u gebruik maken van de blauwe button onder de productinformatie of hier een “offerte aanvragen ”.

 

Betalen

-           Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt bij WarmteBeheer op de onderstaande manieren betalen:

Ideal. Snel en vertrouwd betalen via uw eigen Bank. Wanneer u met deze betaalmethode betaalt voor 16.00 u, worden de bestelde artikelen, mits voorradig, de volgende dag afgeleverd.

Handmatig overboeken met een bankoverschrijving. Na de bestelling ontvangt u van ons de factuur per mail. Na ontvangst van de betaling worden de bestelde artikelen verzonden. U ontvangt de bestelde artikelen de daaropvolgende werkdag.

Meastro. Belgische klanten kunnen betalen via Meastro. Om een Maestro betaling te doen op internet heeft u een 12-cijferig nummer nodig. Momenteel verstrekken de Nederlandse banken dit nummer nog niet aan hun klanten.

Creditcard. Met een creditcard betaalt u de bestelde artikelen achteraf via de creditcardmaatschappij. Artikelen die met een creditcard zijn besteld, worden veelal de volgende dag verzonden (mits besteld voor 16.00 u).

Pinnen en contant. Wanneer u een artikel, na telefonische afspraak, wenst af te halen bij Warmtebeheer in Maassluis, kunt u contant betalen of ter plekke een pinbetaling verrichten.

Mister Cash. Belgische klanten kunnen betalen met Mister Cash. De werkwijze is vergelijkbaar met Ideal in Nederland.

 

-           Hoelang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?

De betalingen worden dagelijks (niet in het weekend) verwerkt.  Bij een Ideal betaling krijgt WarmteBeheer, net zoals u, direct na uw iDEAL betaling een bevestiging van de bank dat de betaling is uitgevoerd. Direct na de betaling zal WarmteBeheer de order uitvoeren en krijgt u de orderbevestiging. Wanneer u een bankoverschrijving heeft gedaan, wordt deze veelal dezelfde dag door Warmtebeheer ontvangen. Zodra de betaling binnen is, ontvangt u de orderbevestiging.

-           Wat moet ik doen als mijn Ideal betaling mislukt?

De betaling is waarschijnlijk mislukt, als u geen bevestigingsscherm na uw betaling heeft gekregen bij betaling met Ideal. Als u denkt dat de betaling is mislukt, kunt u dit via uw eigen internet betaalomgeving van uw bank nakijken. Als de betaling is mislukt, zal de order automatisch worden geannuleerd door WarmteBeheer. Als de betaling is mislukt kunt u een nieuwe bestelling plaatsen en betalen. Er wordt nooit dubbel geleverd en/of gefactureerd. Als u toch twijfelt, kunt u uiteraard ook bellen met de klantenservice van WarmteBeheer.

-           Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling is geplaatst?

Wanneer u met Ideal, creditcard, Maestro of Mister Cash betaalt, ontvangt u automatisch een email met de orderbevestiging. Wanneer u een bankoverschrijving heeft gedaan, krijgt u in het algemeen binnen 24 uur een email met de orderbevestiging (niet in het weekend). Als u de bevestiging niet per email krijgt, kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice  van WarmteBeheer.

 

Levering en bezorging

-           Wat is de status van mijn online bestelling?

Vrijwel alle artikelen zijn uit voorraad leverbaar en zullen, wanneer er voor 16.00 u door u is besteld, de volgende werkdag worden geleverd. U kunt het op de order aangeven als u een specifieke afleverdag wenst.

Via email wordt u op de hoogte gehouden van de leverstatus. Als klant kunt u ook zelf inloggen en de leverstatus bekijken.

Voor speciaal te bestellen artikelen geldt meestal een langere levertijd, die onze medewerker u zal mededelen. Jaga radiatoren worden altijd speciaal voor u besteld en geproduceerd.

-           Worden alle artikelen altijd tegelijkertijd geleverd?

Het is mogelijk dat een voorraadorder in twee delen wordt uitgeleverd, bijvoorbeeld wanneer de bestelde artikelen afkomstig zijn uit twee magazijnen.

Aflevering vindt plaats op dezelfde dag. U krijgt op de dag van aflevering ’s morgens tussen half 8 en half 9 een mail van Warmtebeheer, waarin voor een tijdvenster voor aflevering door de externe transporteur wordt aangegeven. Bij aflevering door UPS of Post NL kunt u met behulp van de track-trace code zien wanneer het pakket wordt afgeleverd.

LET OP; het kan dus voorkomen dat uw bestelling met meerdere, verschillende transporteurs wordt verzonden.

-           Hoeveel bedragen de bezorgkosten?

Warmtebeheer rekent geen bezorgkosten In Nederland m.u.v. de Waddeneilanden. De bezorgkosten voor onderdelen in België bedragen € 15,- per pakket.

-           Levert WarmteBeheer overal?

WarmteBeheer levert in heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Levering op de waddeneilanden kan na overleg, met extra kosten. De te leveren producten worden door de transporteur afgeleverd zo dicht mogelijk bij het bezorgadres, op de verharde weg, naast de auto. Pakketdiensten leveren i.h.a. aan het huisadres.

-           Hoeveel moet ik extra betalen als er iets wordt nageleverd?

WarmteBeheer levert i.h.a. de bestelling in 1 keer uit. Mocht dit onverhoopt toch niet lukken, dan nemen wij contact op voor overleg. Aan eventuele naleveringen zijn geen exrta kosten verbonden.

-           Levert WarmteBeheer ook op zaterdag?

Warmtebeheer levert uitsluitend op werkdagen. Sommige artikelen kunnen, slechts na telefonische afspraak, worden afgehaald in Maassluis op zaterdag.

 

Producten

-           Hoe kies ik de juiste cvketel voor mijn situatie?

De cv ketel die het beste past bij uw situatie, kunt u het kiezen met behulp van het z.g. cvketelaanschafplan . Met dit 4-stappenplan laat WarmteBeheer u zien dat de aanschaf van een nieuwe cv ketel, minder moeilijk is dan het lijkt. Door het 4-stappenplan te volgen weet u zeker dat u niets vergeet in uw besluitvorming en u de juiste keuze maakt. Een belangrijk onderdeel voor de keuze van uw nieuwe cv ketel, is de cvketelwijzer  op de site van WarmteBeheer. Met behulp van de Cvketelwijzer komt u erachter aan welke capaciteitseisen uw cvketel moet voldoen.  Het advies dat voortkomt uit de Cvketelwijzer, vormt de basis voor de keuze, die u vervolgens op eenvoudige wijze maakt met het cv-ketelfilter, waarmee u precies die ketel kunt selecteren die voldoet aan uw prioriteiten.

-           Wat moet ik doen als ik meer uitleg wil over cv ketels, de werking daarvan, over benodigde aansluitingen en aansluitingsmaterialen?

Om uw nieuwe ketel te kunnen selecteren is het verstandig om de informatiepagina Cv-weetjes door te lezen; hier worden de onderdelen van de Cv-ketelwijzer en de overige keuzecriteria uitgelegd. U kunt uiteraard ook de klantenservice bellen of mailen.

-           Hoe kan ik berekenen hoeveel vermogen mijn radiatoren moeten hebben om mijn huis voldoende te verwarmen?

De benodigde capaciteit van de radiatoren kunt u berekenen met behulp van de radiator calculator  .

-           Hoe kan ik berekenen of zonnepanelen aantrekkelijk zijn voor mij?

U kunt de jaarlijkse opbrengst in Euro’s als gevolg van de aanschaf van zonnepanelen berekenen met behulp van de Rendement calculator zonnepanelen .

-           Mijn cv ketel geeft een storingscode aan. Wat moet ik nu doen?

De storingscodes van Remeha, Vaillant en Nefit kunt u vinden op de informatiepagina storingscodes .Hier wordt uitgelegd hoe een eventuele storing kan worden opgelost.

-           Moet ik een service- en onderhoudscontract afsluiten voor mijn cv ketel?

Het afsluiten van een service- en onderhoudscontract is niet verplicht. Warmtebeheer adviseert u om binnen de termijn van de fabrieksgarantie van 2 jaar, een service- en onderhoudscontract af te sluiten. Regelmatig onderhoud voorkomt storingen en onnodige reparaties. Ook stellen veel fabrikanten regelmatig onderhoud als voorwaarde voor het behoud van de fabrieksgarantie.

U beslist uiteraard zelf of u een service- en onderhoudscontract wilt, waarbij u betaalt voor een jaarlijks onderhoud en dan slechts de materiaalkosten en arbeidsloon bij een storing betaalt, of dat u een all-in onderhouds- en servicecontract afsluit, waarbij uw cvketel wordt onderhouden en onderdelen worden vervangen zonder extra kosten. In vrijwel alle gevallen heeft u recht op het verhelpen van een eventuele storing binnen 24 uur, 7 dagen per week.

In veel gevallen biedt de installateur die door WarmteBeheer is ingeschakeld, een service- en onderhoudcsontract aan. Is dit niet het geval? WarmteBeheer kan u adviseren. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

 

Garantie en aansprakelijkheid

-           Heb ik garantie op de producten die ik bestel bij WarmteBeheer?

Voor alle producten die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product in goede staat dient te zijn en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Als u een product ontvangt waarbij dit niet het geval is, of wanneer er binnen de garantietermijn problemen ontstaan, wordt natuurlijk een passende oplossing geboden. Afhankelijk van het product, wordt dit binnen een redelijke termijn vervangen, gerepareerd of wordt het defecte product terugbetaald.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde producten ook een zogenoemde fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie treft u aan in de documentatie van het betreffende product. Om in aanmerking te komen voor extra fabrieksgarantie, dient de garantiekaart te zijn ingevuld en binnen 2 weken na oonkoop te worden geretourneerd aan WarmteBeheer.

Voor wat betreft de installatie van producten door WarmteBeheer geldt geen vaste garantietermijn. De installateur dient goed werk te leveren, volgens algemeen aanvaardbare normen. Is dit volgens u niet het geval, dan kunt u uiteraard contact opnemen met WarmteBeheer, zodat het eventuele probleem kan worden opgelost.

-           Is WarmteBeheer aansprakelijk bij schade aan het product of schade die ontstaat tijdens de installatie?

WarmteBeheer heeft een z.g. productaansprakelijkheid voor een defect product. Deze productaansprakelijkheid is geregeld in de wettelijke garantie (geregeld in art 6.185, 6.186 en 7.24 BW).    

Voor de eventuele schade die wordt veroorzaakt door een gebrek aan het product is de fabrikant aansprakelijk, tenzij de schade wordt veroorzaakt door zowel een gebrek in het product, als door de benadeelde. WarmteBeheer zal meewerken aan een eventueel bij de fabrikant in te dienen schadeclaim.

U kunt de installateur, maar ook WarmteBeheer aansprakelijk stellen voor eventuele directe schade die is veroorzaakt door de installateur tijdens de installatie. De aansprakelijkheid voor eventuele schade is in elk geval beperkt tot de uitkering die wordt gedaan door de verzekering van WarmteBeheer. Als de verzekering om gegronde reden niet uitkeert, is de eventuele schadevergoeding gelimiteerd tot maximaal het betaalde factuurbedrag voor de werkzaamheden.

WarmteBeheer, noch de installateur is aansprakelijk voor eventuele gevolgschade die ontstaat als gevolg van installatie of het gebruik van de geleverde en/of geïnstalleerde producten. Deze uitsluiting van aansprakelijkheid voor gevolgschade geldt niet wanneer deze schade het gevolg is van grove nalatigheid of opzet.  

 

Installatie

 -           Kan ik bij WarmteBeheer bestelde producten ook laten installeren?

Warmtebeheer heeft contracten met veel verschillende, onafhankelijke installatiebedrijven door heel Nederland. Wanneer u een installateur wenst voor uw cv ketel, geeft u dit eenvoudig aan bij uw bestelling wanneer het een Standaard installatie betreft. Er wordt dan dezelfde werkdag contact met u opgenomen over de installatiedatum. Warmtebeheer installeert in diverse regio's ook complete cv systemen, airconditioning en duurzame producten zoals warmtepompen en zonnepanelen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

-           Met welke installatiekosten moet ik rekening houden?

Installatie van een cvketel betreft bij vervanging van de huidige HR ketel meestal een z.g. Standaard Installatie.  Uitleg over een Standaard Installatie vindt op de pagina Installatie informatie. De installatiekosten bedragen in dat geval € 475,-, exclusief de eventuele vervanging van de rookgasafvoer. De kosten van vervanging van de rookgasafvoer bedragen € 115,-. Voor overige cvketel installaties kunnen de installatiekosten verschillen als gevolg van uw woningsituatie. Wilt u meteen weten met welke installatiekosten u rekening mee dient te houden? Vul dan de installatiekostencalculator  in op de site van WarmteBeheer.

De installatiekosten van airconditioning, een warmtepomp en zonnepanelen verschillen als gevolg van uw woningsituatie en de vereiste werkzaamheden. U kunt hiervoor per mail een vrijblijvende offerte aanvragen.

-           Mag ik mijn cvketel zelf installeren?

U mag uw cvketel desgewenst zelf installeren. In verband met uw veiligheid en het behoud van het recht op de fabrieksgarantie, adviseert WarmteBeheer u in dat geval een Installatie Inspectie te laten plaatsvinden door een erkend installateur. Deze installatie inspectie kost standaard € 75,-. U kunt deze installatie inspectie bestellen bij uw cvketel of u kunt contact opnemen met de klantenservice. De inspectie dient, indien mogelijk, binnen 1 maand na aanschaf van de cvketel plaats te vinden. Meer informatie vindt u op de pagina Installatie informatie.

 

Klachten

-           Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Onze doelstelling is dat u tevreden bent met ons en de bij ons bestelde producten. Als u desondanks ergens niet tevreden over bent, vragen wij u zo spoedig mogelijk uw klacht aan ons kenbaar te maken. U ontvangt altijd zo snel mogelijk (meestal binnen 1 werkdag) en uiterlijk binnen 7 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht. U kunt uw klacht kenbaar maken met behulp van ons contactformulier of per e-mail. Als u niet tevreden mocht zijn met de wijze waarop wij uw klacht hebben behandeld, neemt u dan wederom per e-mail of telefonisch contact met ons op. Wij zullen dan proberen, in overleg met u, u een andere oplossing te bieden. Indien u nog niet tevreden bent met de geboden oplossing, kunt u uw klacht voorleggen bij de geschillencommissie van Webwinkelkeur.

 

Retouren

-           Kan ik de producten die ik in de webshop van WarmteBeheer heb gekocht retourneren?

Als online consument heeft u altijd het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen (herroepingsrecht). Het is toegestaan het product uit te proberen zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kunt u het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. Er wordt vanuit gegaan dat u de fabrieksverpakking voorzichtig opent en daarbij de fabrieksververpakking niet onnodig beschadigt. Als u meer heeft gedaan dan nodig was om het product te bekijken of de fabrieksverpakking onnodig beschadigt, kunnen wij u daarvoor kosten in rekening brengen. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht dient u het product binnen uiterlijk 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren en daarbij gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping, dat u op de site van WarmteBeheer kunt downloaden. Het product met alle geleverde toebehoren en documentatie dient - indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele verzendverpakking en onbeschadigde fabrieksverpakking te worden geretourneerd binnen 14 dagen na aanmelding van het retour. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten. U draagt zelf de kosten voor de retourzending. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor zakelijke klanten en offline aankopen.

 

Mijn account

-           Hoe kan ik klant worden bij WarmteBeheer?

Als consument kunt u klant van WarmteBeheer worden door u te registreren. Na de registratie ontvangt u een e-mail met uw inloggegevens. U kunt dan o.a. al uw persoonlijke gegevens beheren en uw bestellingen nakijken. Zonder registratie bestellen is echter ook mogelijk.

-           Hoe kan ik mijn gegevens van 'mijn account' wijzigen?

Nadat u bent ingelogd, kunt u via "Mijn account" uw gegevens op elke moment wijzigen.

-           Wat moet ik doen als ik mijn klantnummer kwijt ben?

Het klantnummer kunt u vinden met uw e-mailadres. Als u uw klantnummer desondanks niet terug kunt vinden, neem dan contact op per email met WarmteBeheer.

 -          Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Als u in wilt loggen klikt u op de link "wachtwoord vergeten". Als u deze aanklikt wordt uw wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd. U kunt uw wachtwoord desgewenst op elk moment wijzigen op "mijn account''